Český jazyk a literatura |
Tvorba a prezentace referátu.
Vyhledává informace v různých zdrojích
Rozpoznává vztahy ve větě jednoduché a v souvětích.
Gramatická a stylistická cvičení |
|
test - velká písmena |
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět.
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci.
|
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 3, část 4D, Culture |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení. Zkoušení. |
Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
|
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života .
Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. |
Předložky se 3. a 4. pádem - procvičování + test.
Souřadící spojky.
Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. |
Matematicko fyzikální základ |
vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů
určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa
|
• lineární funkce
• lomená funkce
• kvadratická funkce
trojúhelník, čtyřúhelník, kruh, kružnice
• práce a energie tělesa
|
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé.
Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod.
(PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod).
|
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století .
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky.
Politické a hospodářské poměry Evropy.
Charta lidských práv |
Test - barokní kultura.
|
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší šálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Zvětšování detailu vybraného obrazu - stínování |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy.
|
Odbíjená.
Doplňkové sporty.
Práva a povinnosti rozhodčího, diváka a organizátora.
Zdravá výživa. |
Organizace Londýnských schodů.
Obvodní kolo ve florbale. |
Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH.
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
tvorba ceny
inflace |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody.
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. |
eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch, oběh vody a hornin.
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek.
PT: osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování. |
|